het idee achter efiliaaL

Het idee achter eFiliaaL is gebaseerd op het feit dat enkele personen bij elkaar kwamen die een aantal waarnemingen gemeenschappelijk hadden. Personen die hun sporen ruimschoots hadden verdiend in de ICT en de financiële wereld. En die niet bang waren voor een experiment en om de platgetreden paden eens te verlaten.

De drie voornaamste waarnemingen waren de volgende: Het MKB heeft het hier en daar knap lastig, veel mensen zouden best wat extra geld kunnen gebruiken en er is in de financiële wereld in hoog tempo een revolutie gaande die heel veel mensen niet beseffen.

De moeilijke positie van de middenstand resulteert in steeds meer leegstand en mede daardoor een teruglopende omzet. Een halflege winkelstraat trekt nu eenmaal minder winkelend publiek. Geld voor dure campagnes om het tij te keren -als dat al mogelijk is- is meestal niet beschikbaar en de effectiviteit van de meeste campagnes is nauwelijks tot niet meetbaar.

Een neerwaartse spiraal dreigt voor de middenstand. Advies is kostbaar omdat de grote partijen dat gemakkelijk kunnen betalen. En door het wegvallen van kleinere partijen wordt dat ook steeds gemakkelijker. Van de overheid valt vaak weinig te verwachten omdat die meestal andere prioriteiten hebben.

Bent u middenstander? Herkent u dit? Of juist niet? We horen het graag op efiliaal@efiliaal.nl

Het aantal mensen dat best een bijverdienste zou kunnen gebruiken is groot. En dan hebben we het niet alleen over de officiële cijfers maar we lezen ook bij het CBS dat Nederland bijna 4 miljoen mensen heeft die kunnen en willen werken maar gewoon de kans niet krijgen. Niet alleen omdat de banen er niet zijn maar ook omdat het grootste deel van de groep al statistisch buiten de boot is gevallen. Voor de overheid bestaan de meeste werklozen daarom gewoon niet. Laat staan dat ze hulp krijgen. Daar moet iets aan te doen zijn.

Loopt u al lang zonder werk? Of in een uitkering waardoor u eigenlijk niet werkeloos bent maar ook niets mag doen? Herkent u onze waarneming of juist niet? Laat het ons weten. Wellicht is er iets aan te doen. Schrijf een email naar efiliaal@efiliaal.nl en van ons krijgt u wel altijd antwoord.

Er is in de financiële wereld een nauwelijks zichtbare revolutie gaande. Zoals alle revoluties wordt deze ontkend en zoveel als maar mogelijk is genegeerd door de zittende belanghebbers. In dit geval zijn de belanghebbers met name de banken en de overheid, ondersteund door de altijd volgzame mainstream media. Zij omarmen de nieuwe mogelijkheden voor hun klanten en inwoners niet maar zullen alles doen om de bestaande machtsverhoudingen in stand te houden.

De "revolutionairen" zijn daarbij zo naar binnen gekeerd bezig met de eigen zaak dat de bestaande belanghebbers er uit die hoek weinig van zullen merken. Laat staan dat het tot enige vernieuwing vanuit die hoek zal leiden. Maar tegelijkertijd worden daarmee wel de unieke mogelijkheden van de moderne technieken bewust aan het publiek onthouden. Of erger, er wordt met name door de media een karikaturaal negatief beeld naar buiten gebracht dat geen enkele realiteitswaarde heeft. Nepnieuws, om maar eens een populair begrip te gebruiken.

Speelt u een rol in de financiële revolutie? In wat voor vorm dan ook? We maken altijd graag kennis met collega's! Of gelooft u er helemaal niet in? Stuur even een mailtje naar efiliaal@efiliaal.nl en dan spreken we elkaar.

Na heel wat uurtjes brainstormen zijn deze drie waarnemingen bij elkaar gebracht waardoor er een opmerkelijk stuk synergie is ontstaan. Dit stukje synergie heeft de naam eFiliaaL gekregen en zal Nederland een aantal tot nu ondenkbare maatschappelijke mogelijkheden gaan geven.

eFiliaaL is in alle opzichten onafhankelijk.
We hebben geen baas en we zijn nergens een onderdeel van.
We zijn nergens bij aangesloten.
We zijn niet politiek actief.
We worden door niemand gefinancierd of ergens voor betaald.
We hebben geen aandeelhouders die we tevreden moeten stellen.

eFiliaal is niet bedoeld voor een selecte kleine kring. Producten die voor een beperkt gezelschap bedoeld zijn, zijn er al genoeg in de wereld en daar gaan we er niet nog eentje aan toevoegen.
We zoeken juist naar mogelijkheden die letterlijk voor iedereen haalbaar zijn

We zijn van huis uit nogal idealistisch en we zijn beslist behoorlijke optimisten.

Bent u ook een zo'n optimist? Wilt u iets veranderen? Voor uzelf of voor een ander? Denkt u dat de wereld beter kan? En dat daar meer voor nodig is dan boos te reageren op social media? Want denkt u ook dat de politiek geen antwoord heeft? Dan moeten we eens een keertje kennis maken. Schrijft u ons een mailtje op efiliaal@efiliaal.nl? We spreken elkaar!

Sleutelwoorden

Info voor de pers