De uitdaging van eFiliaaL

Het heeft niet veel zin om met een paar enthousiastelingen van alles in elkaar te gaan zetten als je daar geen begrip voor gaat ontmoeten in de maatschappij. Een begrip dat zo groot moet worden dat men het vanzelf wel over gaat nemen. En dat leidt dan automatisch tot de vraag hoe je mensen in beweging moet gaan krijgen. Nu zijn er een groot aantal drijfveren bekend waarmee je mensen in beweging gaat krijgen maar eentje springt er in de moderne wereld duidelijk bovenuit.

Dat is de behoeftebevrediging van het individu, zoals de econoom dat noemt. Of zoals de Amerikaan het in normalere taal verwoordt: "What's in it for me"... Of in eigen taal "Wat heb IK er eigenlijk aan?". Mensen willen in de huidige, drukke en resultaatgerichte maatschappij tastbare resultaten zien. Geen vage beloften voor een mogelijk voordeel ergens in de toekomst. Nee, men is op zoek naar een hard, zichtbaar voordeel en wel direct. Nu!.

U bent het met ons eens? Mooi, leest u vooral verder. U bent het helemaal niet met ons eens? Nog mooier. Laat u ons op efiliaal@efiliaal.nl vooral weten waar u het niet mee eens bent. U krijgt altijd een reactie terug.

Met dit uitgangspunt was direct de volgende waarneming naast de drie al eerder genoemde in zicht. Onze nieuwe aanpak moest een voordeel opleveren voor de massa. En wel een financieel voordeel. Gewoon geld is het meest zichtbaar en het meest direct. Werken met versluierde doelstellingen, mooie maatschappelijke woorden en bevlogenheid voor het opruimen van allerlei misstanden hebben vrijwel altijd een financiŽle achtergrond.



Dus laten we die dan maar uit de mist vandaan halen en gewoon eerlijk en glashard benoemen: Met eFiliaaL willen we geld gaan verdienen. Alleen wat minder gebruikelijk is dat "we" niet de initiatiefnemers, eigenaren, financiers of aandeelhouders zijn maar iedereen(!) die actief aan eFiliaaL deelneemt. En zelfs een koper is iemand die actief is, wat ons betreft.



Dat is nogal een uitdaging. Want met plezier geld uitgeven aan mensen is ťťn ding, dat geld zal wel ergens vandaan moeten komen. Maar waar vinden we dat? We zien in de maatschappij een neiging tot decentralisatie. AirBnB maakt het voor de kleine man mogelijk om geld te verdienen aan de logies wat tot voorkomt voorbehouden was aan hotels.



Uber maakt het mensen mogelijk met hun auto en hun vrije tijd geld te verdienen in de transportsector. Eveneens een gesloten sector waar de ondernemer zelf prijs en servicegraad kon bepalen maar waar men nu naarstig zit te studeren op meer eigentijdse verdienmodellen. Dat concept leek interessante aanknopingspunten te bieden.



Alles en iedereen die iets te leveren heeft, bijvoorbeeld een product of een dienst, besteed tegenwoordig een vermogen aan reclame- en promotiemiddelen. Dat moet ook wel want de advertentiemedia lijken behoorlijk dood. Mensen zien reclames niet eens meer. Of men gebruikt online software om ze geheel te blokkeren.



Reclame is een miljardenindustrie waar men dus noodgedwongen, bij gebrek aan een alternatief, veel geld aan moet betalen waarbij het effect hooguit indirect meetbaar is. Een alternatief voor deze wereld lijkt daarmee een grote kans op succes te hebben. Ook hier gaan we inkomsten van de grote en zeer grote partijen richting het individu brengen. Vergelijk de eerdergenoemde AirBnB en Uber.



Zien we dan ook nog kans om de ongerichte -doe maar wat en hoop dat het wat oplevert- reclame om te buigen in een vorm van effectieve, niet storende of opdringerige mond-tot-mond reclame, dan gaat onze missie aardig de juiste richting op. Want iedereen zal het er over eens zijn dat mond tot mond reclame de beste manier van reclame maken is. En dat leidt tot de besparingen die eFiliaaL mogelijk maken.



Het is een vorm van herverdeling van reclamebudgetten. Zoals Uber de taxiwereld herverdeelt en AirBnB de hotelwereld. En dat alles op basis van ultramoderne technologie zoals blockchain.

Al deze punten tot ťťn geheel gesmeed levert de wereld (en dus ons) het revolutionaire concept van eFiliaaL op. U kunt nog aan deze vreedzame revolutie deelnemen. Als winkelier bijvoorbeeld. Of als promotor. Hebt u ambities om een flinke rol te spelen, dan is regiovertegenwoordiger wellicht op het lijf geschreven. Of wilt u iets weten? Ergens over in discussie? Ons uitdagen? Graag. Via efiliaal@efiliaal.nl horen we heel graag van u. U krijgt gegarandeerd antwoord.


Sleutelwoorden

airbnb(11) massa(11) uber(12) waarneming(14) zicht(14) aantoonbaar(14) revolutie(15) ding(15) gesloten(15) financieel(17) eerlijk(17) deelnemen(17) eigenaren(17) maatschappelijke(17) gegarandeerd(18) neiging(19) alternatief(20) plezier(20) financiŽle(22) koper(23) vage(23) reclames(23) technologie(24) mooi(26) achtergrond(27) geld:399;reclame:316;vooral:251;kans:221;zeer:217;vraag:187;software:180;beste:162;voordeel:161;zoek:141;bieden:123;aanpak:112;bekend:112;ondernemer:106;levert:102;graag:102;winkelier:98;juiste:98;basis:93;prijs:81;resultaten:80;tegenwoordig:79;betalen:75;effect:69;flinke:66;partijen:65;succes:63;interessante:57;efiliaal@efiliaal:56;begrip:55;automatisch:54;antwoord:53;toekomst:52;richting:48;spelen:48;voorkomt:46;auto:43;zichtbaar:43;moderne:43;effectieve:42;dienst:41;inkomsten:41;opleveren:38;vanzelf:37;hoop:35;aardig:34;uniek:33;mond-tot-mond:33;discussie:30;nee:29;man:29;maatschappij:27;mooie:27;achtergrond:27;mooi:26;technologie:24;reclames:23;vage:23;koper:23;financiŽle:22;plezier:20;alternatief:20;neiging:19;gegarandeerd:18;maatschappelijke:17;eigenaren:17;deelnemen:17;eerlijk:17;financieel:17;gesloten:15;ding:15;revolutie:15;aantoonbaar:14;zicht:14;waarneming:14;uber:12;massa:11;airbnb:11
Info voor de pers
Veel gestelde vragen
Links en resources
Wie zijn wij